czwartek, 16 stycznia 2014

Olej kokosowy nierafinoway BIO (masło kokosowe) - moja opinia

Dziś recenzja oleju kokosowego nierafinowanego BIO, o którym wspomniałam w Ulubieńcach Kosmetycznych 2013 r. Olej kokosowy (olej z miąższu kokosa) jest jednym z tych darów Matki Natury, który ma bardzo szerokie zastosowanie. Skąd ten olej w kokosie? Moja mama czasami kupuje całego kokosa (za pierwszym razem, jeszcze w latach 90. otworzyliśmy go za pomocą szlifierki kątowej...) i wydawał mi się raczej kokosową wodą w twardej 'oprawie';) Olej kokosowy pozyskuje się właśnie z miąższu.

Masło kokosowe


Olej rafinowany czy nierafinowany? Zawsze warto wybrać olej nierafinowany. Dlaczego? Ponieważ olej nierafinowany jest zimnotłoczony, pozyskiwany mechanicznie, a nie chemicznie, zachowuje zatem wartości odżywcze, walory smakowo-zapachowe, jest po prostu 'zdrowszy' i cenniejszy niż oleje rafinowane. Olej kokosowy zawiera witaminy B2, B6, C, E a także kwas foliowy, wapń, potas, magnez, fosfor, żelazo, cynk i sód. 

Masło kokosowe w zgrabnym słoiku;)

Olej kokosowy nazywany jest zamiennie masłem, a to ze względu na to, że w temperaturze pokojowej i niższej ma raczej postać stałą, jak masło. Roztapia się natomiast i przybiera płynną postać w cieple lub po zetknięciu z ciepłą skórą.

Coconuit Oil - olej kokosowy
Zastosowania
Olej kokosowy - jakie ma zastosowania? Jak pisałam, bardzo liczne. Ja olej ten wybrałam, ponieważ natknęłam się na wzmiankę o tym, że łagodzi objawy zapalenia mieszków włosowych (zdarzają się np. po depilacji) i rogowacenia mieszkowego. Świetnie sprawdza się jako smaczny balsam do ust. Włosomaniaczki cenią 'kokos' ze względu na jego działanie na włosy. Również w kuchni olej kokosowy znajduje zastosowanie - można nim zastąpić masło, inny olej, oliwę czy smalec. Nadaje się również do pielęgnacji skórzanych ubrań, torebek czy butów (!).

Olej kokosowy - białawy, cudnie pachnący

Olej kokosowy na skórę
Ja swój olej kokosowy zużywam głównie jako pielęgnujący balsam do ciała - bardzo ładnie nawilża (czy raczej: zatrzymuje wilgoć w naskórku), zmiękcza skórę, łagodzi tzw. 'gęsią skórkę'. Pozostawia lekko tłustą warstwę, nie wchłania się całkowicie, więc warto stosować na noc. I ten długo utrzymujący się zapach! Jak w kokosowym niebie;)) Kiedy tylko otworzyłam swój słoiczek - przepadłam, zapach mnie zahipnotyzował! 

Narzeczonemu też ten zapach się podoba, mimo że za kokosowymi wyrobami nie przepada (jak można nie lubić Ferrero Rocher?!).

Konsystencja: w cieple płynna, w temp. pokojowej - stała


Olej kokosowy na włosy o wysokiej porowatości
Sprawdziłam olej kokosowy na swoich włosach (są wysokoporowate) i tu raczej bez rewelacji (wolę olej lniany z Biedry;)). Olej nakładałam też już po wysuszeniu włosów, ale w przypadku moich akurat włosów wpłynęło to na ich oklapnięcie i szybsze przetłuszczenie.



Olej kokosowy na pewno na dłużej ze mną pozostanie. Jest bardzo wydajny (mam 200 ml). Kosztował ok. 16 zł, więc cena jest raczej rozsądna. Kto spróbuje - nie pożałuje;))

18 komentarzy:

  1. Prędzej czy później w moje łapki wpadnie :) Moja włosy bardzo polubiły mieszanki na bazie oleju kokosowego, więc czysty powinien zrobić furorę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli Twoje włosy lubią kokos, to myślę, że to masło na pewno Ci się spodoba. A zapach jaki cudny!

      Usuń
  2. Mogłabyś zdradzić gdzie kupiłaś :) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, w sklepie internetowym na www.naturo.pl :)

      Usuń
  3. jeden z lepszych olejów, na równi z arganowym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej arganowy również lubię, świetny na końcówki i na przesusz skórny:)

      Usuń
  4. Jeszcze nie miałam ale cały czas się przymierzam do zakupu :) Słyszałam o nim już tyle dobrego, że muszę się przekonać na własnej skórze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że będziesz zadowolona, jeśli lubisz masła do ciała i zapach kokosa:)

      Usuń
  5. Uwielbiam tą wersję do naleśników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ mi 'smaka' narobiłaś, koniecznie przetestuję:))

      Usuń
  6. Polecam spróbować użyć go jako produktu do demakijażu twarzy - ja zmywam nim makijaż w połączeniu ze szmatką muślinową, później myję twarz jeszcze raz emulsją z Philosophy. Doskonały sposób żeby za jednaym razem pozbyć się makijażu twarzy i oczu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za poradę, skorzystam z ciekawości (chociaż mam tłusty pyszczek, a tłuste cery z zasady nie powinny być myte preparatami na bazie oleju). Myślę, że taka formuła dobrze rozpuści wszelkie produkty long lasting:)

      Usuń
  7. U nas nierafinowany olej kokosowy, ale spożywczy, zagościł już jakiś czas temu i rzeczywiście jest niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ten olej to naturalny CUD w kuchni-jako uzywany tluszcz-niesamowite wlasciwosci potwierdzam na swoim przykladzie,moznaby wymieniac w nieskonczo osc ! ai jest tak pyszny,ze kto raz poznal ten smak juz sie od niego nie uwolni heheh ;p co do kosmetyki-rewelacja jako balsam,natluszczacz do rzes i paznokci, na wlosach tez spisuje sie dzielnie-perfekcyjnie dziala na wszelkie podraznienia,wypryski,otarcia,naprawde mozna wymieniac w nieskonczonosc,to jak ocet jablkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja uwielbiam ten olej kokosowy :) nie tylko za jego właściwości,ale i za cudowny zapach!! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię olej kokosowy stosować na włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ten sam, kupiłam go w Almie, ale mój niestety zbliża się już do denka ;) Bardzo go lubię :)

    Obserwuję !

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...