czwartek, 22 sierpnia 2013

Ciasto ucierane z owocami i kruszonką - bez wyrabiania, wilgotne i błyskawiczne

Dziś zapraszam Was na ciasto! Ostatnimi czasy często wchodzę w komitywę z piekarnikiem, wczoraj upiekłam błyskawiczne ciasto z malinami - bez wyrabiania czy wyrastania, o cudnym maślanym posmaku, z kruszonką. Ciasto nie jest suche a przyjemnie wilgotne, smaczne i naprawdę robi się je błyskiem - w 10 minut! - i wkładamy do piekarnika na pół godziny:) W dodatku podczas przygotowywania używamy tylko jednej miski i widelca, nie będzie stosu naczyń do mycia (to lubię!).

Ucierane ciasto z malinami - szybkie i smaczne


Nie wiem, dlaczego nazywa się je ucieranym, pewnie dlatego, że składniki się po prostu miesza, nie zagniata, nie odstawia do wyrośnięcia jak drożdżowe. Palce lizać:)

Składniki:
  • 300 g mąki pszennej
  • 170 g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (dałam ciut więcej niż płaskie, ale też nie czubate;))
  • 1 rozmącone jajko (rozmącamy widelcem jak do panierki)
  • 150 ml mleka
  • 100 g miękkiego masła
  • 1-2 szklanki owoców (mrożone lub świeże, mrożone trzeba odsączyć po rozmrożeniu, ja dałam maliny prosto z ogródka)
 Kruszonka:
  • 60 g cukru
  • 60 g mąki
  • 50 g chłodnego masła
Lukier - mieszamy ze sobą poniższe składniki (ja nie dawałam lukru):
  • 60 g cukru pudru
  • 1 łyżka wody
Ciasto z malinami

W misce mieszamy mąkę (można przesiać przez sitko), cukier, proszek do pieczenia i masło. Dodajemy jajko i mleko. Wszystko mieszamy widelcem albo łyżką na względnie jednolitą konsystencję. Ciasto przekładamy na blachę 20 x 30 cm, lub okrągłą tortownicę o średnicy ok. 30 cm wyłożoną papierem do pieczenia. Sypiemy owocami. Kruszonkę robimy przez pomieszanie wszystkich składników, sypiemy nią po owocach.

Ciasto z owocami bez wyrabiania z kruszonką


Pieczemy w 170 st. C przez 30 min (z termoobiegiem) lub 40-45 w zwykłym piekarniku, do suchego patyczka (sprawdzamy pod koniec pieczenia nakłuwając patyczkiem, czy ciasto nie jest surowe). Lukrem polewamy wystudzone już ciasto.

Smakuje bardzo dobrze nawet o 1 w nocy tuż po wyjęciu z pieca:D
Smacznego!


27 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie, muszę koniecznie je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o gwałtu, o rety, jak to pysznie wygląda *.* daj gryzaka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Często je robię, tzw. szybki pewniak ;) Ostatnio z porzeczkami, mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze powiedziane - szybki pewniak:)

      Usuń
  4. Uwielbiam ten rodzaj ciasta ♥ Zawsze wychodzi i jest poezja smaku :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że zawsze wychodzi!:))

      Usuń
  5. mniam, uwielbiam takie ciasta szczerze mówiąc :-)
    do herbatki jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do herbatki, zamiast kolacji... znalazło by się parę zastosowań:D

      Usuń
  6. wygląda przepysznie ;)
    no to musiał być świetny zapach w nocy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam! Zjadłabym z miła chęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Jest łatwe w przygotowaniu i szybko się piecze, niecała godzinka i ciacho na stole:)

      Usuń
  9. Uwielbiam tego typu ciasta.Bardzo zaluje,ze sama nie moge ich zrobic,bo nie mam piekarnika:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale może coś się da kupić:) Mi się marzy piekarnik z termoobiegiem:)

      Usuń
  10. OMG, ja kochajaca ciasta i ogolnie wypieki musze wyprobowac ten przepis! Od 2 miesiecy nic nie upieklam bo nie mam czasu w tej chole>nej Anglii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi trochę czasu i chęci ostatnio 'wpadło' toteż upiekłam. I ta radość, że wyszło - bezcenna:)

      Usuń
  11. właśnie się piecze. Faktycznie mase robi się ekspresowo. U mnie za owoce robi mrożonka owoców leśnych (truskawki, maliny, jezyny, porzeczki i jagody) + trochę borówek amerykańskich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziś upekłam ponownie to ciasto:) Wyszło pięknie, więc przepis-pewniak:)
      Ciekawe, czy z gruszką by wyszło:)

      Usuń
    2. Mojemu M. tak posmakowało, że wczoraj znów pieklam. Tym razem ze świeżymi jagódkami:) Takie ciasto z jagodami i kruszonką chodziło za mną już dawno:)

      Usuń
    3. O jeny, jak mi się marzą jagody!

      Usuń
  12. Szukalam takiego ekspresu, bez uzycia termomixa. Z nieba mi spadlas z tym przepisem, bo krzaczki malin uginaja sie od nadmiaru owocow, a ja nie mam co z tym robic :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już wszystkie maliny do ciasta zużyłam:D Z jeżynami też wychodzi pięknie:)
      Daj znać jak ciacho wyszło:)

      Usuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...