sobota, 18 maja 2013

Trik optyczny - jak wyglądać młodziej? Proste i efektywne;)

Nie tylko odpowiednia pielęgnacja, dieta, tryb życia odmładza. Odmładza też makijaż, z tym że oczywiście nie ma letko -  nie każdy.

Naukowcy z Gettysburg College w Pensylwanii po serii badań odkryli, jaki makijaż, a dokładnie jaki trik odmładza, sprawia, że osoba postrzegana jest za młodszą niż metryka wskazuje. Ponad 1000 osób oglądało zmodyfikowane komputerowo obrazy twarzy i oceniało, która z nich jest młodsza, a która starsza.

Spójrzcie same:

Młodszy wygląd - które zdjęcie?




    Na którym zdjęciu kobieta wygląda na młodszą, mającą więcej sił witalnych?
Odpowiecie, że na zdjęciu po lewej. Bingo. Przejdźmy do sedna sprawy. Dlaczego tak jest?

 Otóż badanie pokazało, że chodzi o...  różnice między kolorem brwi, oczu i ust a otaczającą je skórą. Jak wyjaśnia prof. Richard Russell, z wiekiem zachodzą zmiany prowadzące do tego, że twarz traci kontrast, ostrość, zacierają się kontury poszczególnych partii twarzy.  Na przykład wargi stają się mniej czerwone, ale jednocześnie otaczająca je skóra staje się bardziej czerwona. Odnotowujemy te zmiany nieświadomie i m.in. na ich podstawie oceniamy wiek obserwowanej osoby.
Zdjęciu po lewej poprawiono tylko kontrasty.

    Wyjaśnia to też sens robienia makijażu – w końcu szminka na ustach czy cienie na powiekach podnoszą kontrasty i tym samym odmładzają. To dlatego np. kobieta z pomalowanymi na czerwono ustami wydaje się młodsza. Warto więc także podkreślić lekko acz umiejętnie brwi.

Spójrzmy jeszcze, gdzie twarz traci ostrość, kontrast:

W tych miejscach warto zadbać o kontrast, ostrość


Bledną z wiekiem oczy i brwi (przy czym skóra wokół nich ciemnieje), usta tracą kształt i barwę, stapiają się z otaczającą skórą, są mniej czerwone (a skóra w tych okolicach- bardziej czerwona).


Tak, kolejny powód, by nie żałować sobie czerwonej pomadki;)


23 komentarze:

  1. ciekawe. kurczę widać te różnice.

    OdpowiedzUsuń
  2. MAłe triki i już się jest m,młodszym ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie wiedzieć, bardzo mnie zaciekawiłaś tym postem :-) aż muszę mamę dokładnie obejrzeć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że ja też pomyślałam o rodzicielce?:)

      Usuń
  4. Ciekawe ;) Kiedyś mi się przyda ta informacja ;) A na zdjęciu lewym są też ciemniejsze źrenice.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są ciemniejsze tęczówki, zgadzam się,ale to dlatego, że na całym zdjęciu podkręcono kontrasty:) Tęczówki i źrenice siłą rzeczy się załapały, na tym polegał eksperyment:)
      Ale faktem jest, że z na starość tęczówki bledną, niestety.

      Usuń
    2. Aha ;) Ale rzeczywiście tęczówki bledną na starość, w filmach często o tym zapominają jak charakteryzują na starsze osoby to i tak oczy zdradzają młody wiek ;)

      Usuń
  5. Pomadka w pewnym wieku jest najlepszym przyjacielem kobiety :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie czerwona pomadka działa dokładnie odwrotnie ;) Ciemne usta zawsze sprawiały, ze wyglądalam na starszą. Ale kobieta ze zdjęcia istotnie lepiej się prezentuje w kontrastach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, no bo to trzeba na starość spróbować:D Pęknie nam 6 dych to się będziemy przyciemniać na ustach;))

      Usuń
  7. Mobilizujące na starość by dalej się upiększać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewątpliwie:) Mam nadzieję, że mi się wciąż będzie chciało:p

      Usuń
  8. faktycznie, widać różnicę. dla mnie głównie w brwiach i ustach właśnie;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietny artykul! i faktycznie zauwazylam roznice tylko na ustach a tu jeszcze oczy i brwi.... hmmm... ciekawe :) ale wlasnie tutaj widać ze wystarczy trochę pomadki na starość aby młodziej wygladac... trzeba to zapamietac :D

    OdpowiedzUsuń
  10. no w sumie coś tam widac :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Różnica jest :) Moja Mama jakiś czas temu przekonała się do mocnych odcieni szminek i podkreślania brwi i faktycznie robi to u niej dużą różnicę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post :-) Przynajmniej będę wiedzieć, co potem u siebie podkreślać, gdy się zestarzeję :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dlatego ja zawsze musze miec dobrze podkreslone brwi i oko :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy post :) muszę powiedź o tym mamie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zauważyłam to już dawno, widać to zwłaszcza przy obróbce zdjęć w jakimś programie i gdy skóra jest blada( niezaczerwieniona, nie opalona) wtedy kontrast jest jeszcze większy ;)

    Bladość skóry i mocniejszą czerwień ust i czerń oprawy oczu uzyskuje się właśnie przez podniesienie kontrastu, a na takich zdjęciach z podniesionym kontrastem zwykle wygląda się lepiej. Warto się pobawić swoim zdjęciem i sprawdzić to na własne oczy :D

    OdpowiedzUsuń
  16. To jest święta prawda, nigdy się nie lubiłam ze szminką,a od jakiegoś roku wchodzi mi na usta jak nic:) zaczelam instynktownie od koloru zbliżonego do ust,ale ciemniejszego o kilka tonów:) pamietam,ze moja mama równiez zaczela intensywnie podkreslac usta w wieku 30-40 lat.cos jest na rzeczy:) ps.trafilam przypadkiem i zostalm na dluzsza chwile,co oznacza nic wiecej jak to,ze musialam Cie zaobserwowac:)pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...