poniedziałek, 25 marca 2013

Oleje do włosów o wysokiej i średniej porowatości - spis, lista

    Całkiem lubię swoje włosy. Nigdy nie leżą płasko u nasady, zawsze są dobrze odbite od skóry głowy. Ładnie błyszczą, są miękkie, podatne na kręcenie, puszyste, nie przetłuszczają się szybko. Dobrze nawilżone i wycieniowane kręcą się same, jeśli są ścięte równo - prostują. Niestety są to wciąż włosy o wysokiej porowatości, przez co szybko tracą wilgoć, lubią się plątać, bywają suche, łodyga ma nieregularną strukturę, a kiedy pada czy dżdży - mam na głowie puch i aureolę z baby hair.

Odkąd powróciłam po przerwie do olejowania, poczytałam trochę o olejach polecanych do konkretnych rodzajów włosów. 
Uwagę skupiłam na olejach do włosów o wysokiej porowatości.

Włosy o wysokiej porowatości - oleje

Lista olejów dla włosów o wysokiej porowatości - oleje wielonienasycone:

  • olej lniany (mój hit!)
  • olej z pestek winogron
  • olej konopny
  • olej z krokosza
  • olej z orzechów włoskich
  • olej z męczennicy
  • olej sojowy
  • olej kukurydziany
  • z ogórecznika lekarskiego
  • olej słonecznikowy
  • olej z nasion czarnej porzeczki
  • olej z wiesiołka
  • olej z kiełków pszenicy
  • olej z róży (piżmowej)
  • olej żurawinowy
  • olej z komosy
  • olej z pachnotki (ciekawe jak pachnie:p)
  • olej z pestek arbuza
  • olej z czarnuszki
  • olej z nasion bawełny
  • olej z nasion jeżyny
  • olej z nasion truskawki
Oleje te charakteryzują się tym, że zawierają dużo kwasów Omega 3 i Omega 6.
Wybierając olej warto zwrócić uwagę na to, by był tłoczony na zimno, nierafinowany. Idealna temperatura przechowywania olejów to 3-7 stopni, z dala od światła. 

Włosy o wysokiej i średniej porowatości - oleje

Lista olejów dla włosów o wysokiej i średniej porowatości - oleje jednonienasycone:

  • oliwa z oliwek
  • olej z orzechów laskowych
  • ole z pestek śliwki
  • olej ze słodkich migdałów
  • olej z nasion papai
  • olej kameliowy
  • olej z pestek moreli
  • olej z orzechów arachidowych
  • olej z orzechów makadamia
  • olej z avocado
  • olej sezamowy
  • olej ryżowy
  • olej arganowy (mój pachnie jak masło, które stało na słońcu)
  • olej tamanu (pachnie jak przyprawa maggi)
  • olej z pestek wiśni

 

Wnikanie olejów we włosy - w pigułce:

Oleje wielonienasycone są olejami niewnikającymi, oleje jednonienasycone są olejami pół wnikającymi. Całkowicie wnikające są oleje nasycone - polecane dla włosów o niskiej porowatości.

Włosy o niskiej porowatości - oleje

 *  *  *
Moje odczucia:
    Kiedy zaczynałam moją przygodę z olejowaniem szybko się zniechęciłam - używałam olejku Sesa, który dla moich włosów o wysokiej porowatości nie był idealny. Lekko nawilżał, ale szału nie robił;) Do tego jego zapach zbyt długo się utrzymywał i był intensywny - kłócił się z moimi (kwiatowymi) perfumami, co mnie denerwowało;) Muszę powiedzieć, że odkąd używam olejów z grupy 1 - wielonienasyconych widzę natychmiastowy efekt. Olej lniany mnie zachwycił! Najlepszy jak dotąd olej dla moich włosów. Mam jeszcze oliwę z oliwek i olej z pestek winogron, chcę je wszystkie przetestować i porównać. 

Olej lniany jest genialny - recenzję napiszę na dniach:)



23 komentarze:

  1. Lniany mam, zachwalam, z pestek winogron i oliwę z oliwek też miałam :) Teraz myślę nad kolejnym do przetestowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam olej kokosowy, ale szalu na moich wlosach nie robi. Mam tez cos co w skaldzie ma olej arganowy i tu juz widac roznice :) musze sie rozejrzec za tym olejkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam lniany, makadamię i arganowy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tych wymienionych przez Ciebie nie miałam makadamii, ciekawe, jak pachnie:)

      Usuń
  4. Moje niskoporowate też lubią lniany, pięknie je nawilża, wręcz go piją :) Poza tym uwielbiają kokosa, aczkolwiek nie mogę stosować go non stop, bo przy dłuższym używaniu zaczynają się lekko po nim puszyć.
    Świetnie działa też arganowy i łopianowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O łopianowym myślę od jakiegoś czasu, chyba jako wcierka też jest niezły:)

      Usuń
  5. Zupełnie nie umiem rozpoznać porowatości, różne metody - inne wyniki :( A olejowanie to u mnie bardzo sporadycznie, jedynie arganowy na końcówki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czasem ciapnę arganowy na końce:)

      Usuń
  6. Ja niestety jeszcze nie określiłam stopnia porowatości swoich włosów i nie bardzo potrafię to zrobić.
    Na moje włosy świetnie działa olej kokosowy i olej z wiesiołka

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo pomocny post!!! Napewno skorzystam z takiej wskazowki

    OdpowiedzUsuń
  8. Też uwielbiam olej lniany ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem szczerze że mam kłopot z ogarnięciem jak porowate są moje włosy... Ale jak porównuję oleje, których używałam do tej pory, to najlepiej działał u mnie chyba jednak kokosowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie masz niskoporowate, pozazdrościć! :)

      Usuń
  10. o matko.. nie wiedziałam że to takie skomplikowane.. Jejjjjj :P mi dbanie o włosy naprawdę nie idzie.. strasznie szybko się zniechęcam..

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje włosy lubią olej kokosowy ale planuję nałożyć na nie arganowy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie najlepszy jest olejek rycynowy! Do tej pory najlepszy jaki stosowałam...

    OdpowiedzUsuń
  13. Dlaczego nie ma listy olejów dla niskoporowatych? :-(

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...