wtorek, 12 lutego 2013

Zakupy na Zrób Sobie Krem(idło) ;)

     Lubię zakupy na Zrób Sobie Krem. Jest to sklep oferujący naturalne półprodukty i produkty po dość przystępnych cenach. Ile razy robiłam zamówienie, opłacałam, a potem przypominało mi się, że jeszcze jednej rzeczy potrzebuję - nie było problemu z połączeniem zamówień. Zawsze też dostaję próbkę, o jaką proszę. Poza tym czas realizacji zamówień jest naprawdę szybki. Od siebie polecam.

Tym razem sięgnęłam po produkty, które a) skończyły mi się b) będą potrzebne do zrobienia kremu nawilżająco-odżywczego na zimę (moja tłusta cera też lubi się odwodnić czy przesuszyć).

Ekstrakt z zielonej herbaty, L-Cysteina, Glukonolakton
  • Glukonolakton - kwas PHA, nawilża, odżywia, redukuje szorstkość skóry, wzmacnia skórę. Likwiduje przebarwienia, rozszerzone pory (o, co dla mnie!)  i zmarszczki( to jeszcze nie dla mnie;))
  • L-cysteina - do włosów, wzmacnia je, pogrubia, wbudowuje się w uszkodzone miejsca. Oprócz tego nawilża skórę i działa przeciwzapalnie.
  • Ekstrakt z zielonej herbaty - do cery zanieczyszczonej: suchej, tłustej, trądzikowej, naczynkowej. Regeneruje, tonizuje, działa przeciwbakteryjnie, przeciwzapalnie. Co zawiera?  Garbniki, alkaloidy, witaminy z grupy B, witaminy K, C, P oraz sole mineralne.  Czyżby Perpetuum Mobile?

Kwas hialuronowy, ekstrakt wzmacniający włosy, Elastyna, SLP
  • Potrójny kwas hialuronowy 1,5% - dlaczego wybrałam potrójny - bo zawiera 3 rodzaje wielkości cząsteczek, przez co ma b. szerokie spektrum działania. Humektant (nawilżacz)
  • Ekstrakt wzmacniający włosy
  • Elastyna - dodałam parę kropel do w/w
  • SLP emulgator - chciałam pierwotnie Polysorbate z Mazidel, ale ostatecznie stanęło na ekologicznym z ZSK właśnie


Korund mikrodermabrazja (podobny do mikrodermabrazji z Vichy)
I próbki:
  • Korund  (do używania na twarzy mam pewne opory, ale ciało wygładza na medal!)

Nie pozostaje nic innego jak zrobić kremidło;)

16 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie bawiłam się w alchemika i podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się czasem bawię i generalnie polecam:)

      Usuń
  2. muszę właśnie złożyć zamówienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się udało uzupełnić zapasy, mam nadzieję, że następne zamówienie dopiero latem;)

      Usuń
  3. ja już złożyłam i czekam na przesyłkę (połączyłam z kolorówką) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To łączenie zamówień z kolorówką.com to duże ułatwienie, też czasem korzystam:) Ostatnio zapomniałam zamówić w ten sposób szampon bez silikonów, trudno, następnym razem:)

      Usuń
  4. zbieram się do tego zamówienia i zbieram, ale póki co mam takie zapasy w kosmetykach, że muszę je najpierw porządnie naruszyć... ale coś czuję, że to będzie duże zamówienie - jestem bardzo, bardzo ciekawa a naczytałam się wielu ciepłych słów o działaniu takich "samoróbek" :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne są samoróbki, bo na ogół nie zajmują wiele czasu, nie trzeba przeważnie super profesjonalnego sprzętu, a w dodatku wiemy, co nakładamy na twarz/ciało/włosy, prawie swobodnie komponujemy składniki dostosowując je do potrzeb:) Fajna sprawa i spora oszczędność pieniędzy:)

      Usuń
  5. Jak wykorzystujesz glukonolakton? Zdradzisz przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam do kremu nawilżającego albo toniku również o takim działaniu, dam przepis, jak mi się coś wyklaruje Agatko:)

      Usuń
  6. Podoba mi się taka inicjatywa by samemu pobawić się w chemika i zrobić krem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna rzecz, polecam:) Warto zacząć od czegoś prostego (toniku np.) a potem można eksperymentować:)

      Usuń
  7. mały chemik:) ja sie nie nadaje, mialam 3-je z chemii:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, to z chemią ma bardzo niewiele wspólnego:)

      Usuń
  8. Fajne zakupy :) Z tego co kupiłaś, mam L-cysteinę, SLP i korund :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. L-cysteiny jestem bardzo ciekawa, bo jeszcze nie miałam;))

      Usuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...