niedziela, 6 stycznia 2013

Tonik z kwasem migdałowym, żelem hialuronowym i alantoiną (przepis)

Tonik migdałowy to jeden z najlepiej działających samorobionych toników, jakich używałam. Skóra jest zdrowsza, czystsza i jaśniejsza już po paru dniach! Efekt nie jest natychmiastowy, tonikowi trzeba dać parę dni, ale rezultaty są bardzo jednolite i kompleksowe.

Gotowy tonik migdałowy 5%

Poniżej mój nieco zmodyfikowany przepis na 100 ml toniku z ok. 5% kwasu migdałowego, ekologicznym konserwantem i alantoiną (bazujący na przepisie z mazideł - klik)


Robi się go w 5 minut;)



Potrzebujemy:


  • woda destylowana - ok. 75 ml
  • kwas migdałowy - 5g (ok. 6ml)
  • FEOG ekologiczny konserwant - ok. 20 kropel (1 kropla waży 0,04g i konserwuje 4-8g kosmetyku)
  • kwas hialuronowy (ja mam potrójny) - ok. 20 g (18ml)
  • opcjonalnie: szczypta alantoiny (w wodzie rozpuszcza się 0,05% max)

Jak zrobić tonik migdałowy? Potrzebne składniki.




Słowo klucz dla tego przepisu to 'około' ;) Trwałość: 3-4 mies.


Jak zrobić tonik migdałowy (z konserwantem):

Do buteleczki wlewamy wodę destylowaną i wsypujemy kwas migdałowy. Całość władamy do kąpieli wodnej (miseczki z gorącą wodą), żeby kwas się rozpuścił. Schładzamy stawiając w temp. pokojowej. Dodajemy kwas hialuronowy, szczyptę alantoiny. Regulujemy pH, ma wynosić 4. Na sam koniec dodajemy konserwant FEOG.


 PH powinno być kwaśne i wynosić 4 (za niskie pH podrażni nam skórę).

*   *   *
Działanie:
  • lekko złuszcza
  • nawilża
  • zmniejsza i oczyszcza ujścia gruczołów łojowych
  • likwiduje wypryski
  • wspomaga likwidację przebarwień i śladów po trądziku
  • rozjaśnia, rozświetla cerę



Tonik jest bajecznie prosty a przy tym efektywny.

18 komentarzy:

  1. uwielbiam te Twoje zabawy w małego chemika ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja aktualnie stosuję tonik z kwasem glikolowym i od trzeciego dnia widzę dużą poprawę stanu cery. Ale stosuję też dobry krem, więc udział jest po połowie ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwasy ogólnie poprawiają przenikanie do naskórka składników kremów, serów itd. więc duet tonik + dobry krem zdaje się być idealnym zestawem:)

      Usuń
  3. Chciałabym spóbować ale boję się , ze coś zrobię nie tak i będzie ku-ku .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam tak samo .... po za tym nawet nie wiem jak regulować pH , a Ty napisałaś o tym od tak ;-)) musiałabym o tym poczytac ,poczytać i jeszcze raz dużo dokładnie poczytać ....a i tak zapewne dalej niewiem czy bym się zdecydowała zrobic sobie cos takiego .....Co innego wzbogacić krem dodając do porcji kremiku porcję kwasu hialur. - Ech , jeszcze do roli małego chemika "nie dojrzałam"

      Usuń
    2. Cookie, z reguły jeśli się robi pH wg sprawdzonego przepisu łącząc przepisane ilości produktów to pH wychodzi dokładnie takie jak w przepisie:)
      A post o regulowaniu pH się faktycznie przyda i dodam takowy:)

      Usuń
  4. Mam takie same odczucia co do kwasu laktobionowego. Migdałowy to AHA, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, migdał to kwas AHA:) Laktobionowy też mam, czeka cierpliwie na swoją kolej:)

      Usuń
  5. stosuję rzadko bo mam wrażliwą i suchą cerę. Faktycznie jak nic innego tonik walczy z przebarwieniami po trądziku. Lubię to!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ostatnio też się przesuszyła, więc dokręcę sobie jakiś mocno nawilżający i będzie cacy:)

      Usuń
    2. no ja myślę, musi być cacy jak bum cyk cyk :)

      Usuń
  6. podziwiam Cie za ten tonik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale to naprawdę nic trudnego:)

      Usuń
  7. Wow, podziwiam. Po jakim czasie zauważyłaś efekty? Również jestem za naturalnymi produktami, dlatego stosuję serię opartą na naturalnym kolagenie, efekty są zdumiewajace!
    aaaa i
    Zapraszam na konkurs!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze efekty widzę po 3-4 dniach:)

      Usuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...