środa, 30 stycznia 2013

Najlepsze składniki nawilżające - włosy

     Postanowiłam się nieco zabrać za odżywienie i nawilżenie włosów, bo przez zimę ich kondycja uległa pogorszeniu. Postanowiłam poszperać za najbardziej, najsilniej nawilżającymi składnikami w produktach do pielęgnacji włosów.

Okazuje się, że jest królewska piątka takich nawilżających składników (źródło). Czego zatem szukać w szamponach, a zwłaszcza w odżywkach i maskach do włosów suchych, szorstkich, łamiących się, matowych i bez życia:

Jak skutecznie nawilżyć włosy




  • EKSTRAKT Z JOJOBY
    Na suche, zniszczone włosy, wzmacnia ich połysk, nadaje mięsistość, definiuje loki. Dobrze zabezpiecza też końcówki włosów przed rozdwajaniem.
    Działanie na skórę: wzmacnia płaszcz hydrolipidowy, odblokowuje pory - nada się do cer trądzikowych. Jojoba daje świetne efekty.
  • MASŁO SHEA
    Wygładza powierzchnię włosa, nawilża, redukuje puszenie się włosów. Silnie nawilża włosy farbowane. Cienkie włosy może obciążać, ale dla niesfornych, zwłaszcza grubych loków będzie idealne. Masło Shea jest świetnym emolientem (nawilżaczem). Czyni włosy bardziej miękkimi. Jeśli mamy czyste masło Shea najlepiej wymieszać je z odżywką (solo może obciążyć).
  • GLICERYNA
    Gliceryna roślinna również widocznie nawilża włosy. Definiuje kształt włosów i redukuje puszenie, jest humektantem, więc przyciąga wodę - jeśli przebywamy w bardzo suchym pomieszczeniu wyciągnie wodę z włosa, zatem po użyciu gliceryny należy zabezpieczyć łuskę przed oddaniem wody (np. olejkiem).
  • OLEJ AVOCADO
    Odżywia, wzmacnia suche włosy, nadając im połysk, zawiera bowiem dużo lipidów i nieco witamin. Sprawdzi się i na włosach grubych i na cienkich, jest bardzo lekki a zarazem bardzo odżywczy. Olej avocado nadaje włosom sprężystości.
  • ALOES (ALOE VERA)
    Wygładza,lekko nawilża, definiuje, działa też jako naturalny filtr przeciwsłoneczny. Jest lekki, sprawdzi się także na cienkich włosach. Co ciekawe -  ma niskie pH i domyka łuski włosa. Łagodzi swędzenie skóry głowy.
 
 
Powoli kompletuję swój zestaw pielęgnacyjny, mam nadzieję, że wkrótce będę mogła się pochwalić rezultatami przy opisaniu swojej pielęgnacji.



Macie swoje ulubione nawilżające, odżywcze maski/odżywki do włosów? Jakie produkty lubicie? Może polecicie coś godnego uwagi?;)

16 komentarzy:

  1. glicerynę niedawno kupiłam ;) dodaję do moich samorobionych masek
    shea itp się u mnie nie sprawdziło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glicerynę tez zamierzam dodawać do odżywki:)

      Usuń
  2. Jeszcze lepiej samemu stworzyć jakieś odżywki z tych półproduktów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no, ma w planach psikadło z aloesem i jojobą:)

      Usuń
  3. ja często dodaję gliceryny do maseczki jaką sobie robię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Olej babassu, olej arganowy i makadamia to moja 3 w czystej postaci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babassu i makadamii nie znam, ale arganowy lubię:)

      Usuń
  5. ja bardzo lubię serię Alterry Granat i Aloes :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zużyję swoje odżywki to też zakupię, zwłaszcza, ze cena jest bardzo przyjazna:)

      Usuń
  6. Właśnie mam zamiar stosować balsamy i szampony z aloesem, ciekawe czy przyniosą efekt. Przydatny post!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio smaruje włosy mieszanką oleju z jojoby i dzikiej róży. Zmywam delikatnym szamponem dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja stwierdziłam, że w sumie nie widzę wielkiej różnicy od kiedy zaczęłam próbować kombinować z różnymi składnikami i dziwactwami do włosów, teraz przejdę na najzwyczajniejszą pielęgnację i zobaczę co z tego wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, że się za to wzięłaś :-) bardzo jestem ciekawa, jak Ci wyjdzie :-) Będę czekała na kolejne informacje :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dodałabym jeszcze olej kokosowy i olej macadamia:) Moje dwa ulubione naturalne produkty do włosów! Chętnie przeczytam o Twojej naturalnej pielęgnacji, sama ostatnio intensywnie myślę nad przerzuceniem się na dobre na pielęgnację bez sls'ów, parabenów i innych chemikaliów. Alterrę Granat i Aloes również polecam - właśnie skończyłam maseczkę do włosów i zakupię kolejną - pierwsze wrażenie nie było zbyt dobre (strasznie plątała mi włosy), ale to chyba był tylko rodzaj krótkiego detoxu. Teraz ją uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. W takim razie czekam na rezultaty ;)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...