niedziela, 30 grudnia 2012

Spisek. 'Brudy' koncernów. Dla ciekawych

'Kupiłem iPoda za 500$, byłem spłukany. Jakieś 8 mies. później padła w nim bateria. Zadzwoniłem do firmy Apple, żeby mi ją wymienili, a oni powiedzieli, żebym sobie kupił nowego iPoda.'

    Dlaczego rajstopom lecą oczka?  Dlaczego w sklepie sprzedawca mówi nam, że drukarki/telefonu/czegokolwiek nie da się naprawić i bardziej się opłaca kupić kolejny (chociaż da się naprawić!)? Dlaczego nas-konsumentów tak się naciąga, wciska nam się buble jednorazowego użytku? Dlaczego kupujemy ubranie, które po paru miesiącach się rozciągnie i będzie zmechacone?


http://www.nytimes.com


Dokument obejrzeliśmy z TŻ i bardzo nam się spodobał, jest ciekawy, pokazuje jak pogrywają sobie z nami koncerny.
'Spisek żarówkowy' - krótki film, który polecam osobom, które są ciekawe handlowej machiny i nie lubią, kiedy się robi z nich idiotów.




 Do obejrzenia np. na You Tube - Uwaga! Wciąga;)

 Linki:


 http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

 https://www.youtube.com/watch?v=yG6HIneVg9E




'Postarzanie produktu zależy od konsumenta'  ' Choć raz w życiu chciałbym kupić coś zanim się zepsuje'


Dajcie znać, co myślicie.











16 komentarzy:

  1. Gdzieś coś podobnego widziałam i czytałam, ale nie pamiętam gdzie :-) Nie mniej jednak obejrzę z chęcią :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech, przekręt goni przekręt... A my dajemy się naciągać i napychamy kieszenie koncernom. Smutne ale prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, niby wszystko to dla konsumenta, a w rzeczywistości konsument jest na szary końcu i nikt się z nim nie liczy.

      Usuń
  3. Nie oglądałam, ale muszę obejrzeć dzięki ! :)

    http://www.organiquecosmetics.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Obejrzę na pewno, dziś już niestety po przygotowaniach do Sylwestrowej nocy nie mam czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym razie polecam, film jest moim zdaniem ciekawy, chociaż chwilami nóż się w kieszeni otwiera...

      Usuń
  5. Trudno nie zgodzić się tezami przedstawionymi w filmie... Dobrze, ze powstają takie filmy, które uświadamiają konsumentów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię takie produkcje otwierające oczy, czy też po prostu - gryzące zagadnienie od innej strony. Ignorancja ludzi może i jest prostsza, ale na dłuższą metę chyba szkodliwa.

      Usuń
  6. Obejrzałam i trochę mi się smutno zrobiło... Ehh, ludzie są okropni, biedna ta nasza planeta pełna śmieci, których mogłoby nie być :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety. Ludzie 'Zachodu' są poniekąd cwaniakami, żerują na bezradności krajów biedniejszych posługując się lukami w prawie. A to wszystko z chęci zysku, z pominięciem dalekosiężnych skutków w postaci np. gór elektrośmieci, z którymi nie wiadomo co zrobić:|

      Usuń
  7. Nie mam takich doświadczeń, na szczęście zresztą. Od Apple mam iphona, ktory bardzo dzielnie był ze mną (i byłby nadal, ale mi się znudził) przez trzy lata intensywnego użytkowania, Tżet jest zachwycony telefonami Blackberry, większość sprzętu kupuję od sprawdzonych dla mnie firm (Braun,Bosch itp) i raczej - odpukać! - nie mam problemu z psującymi się sprzętami. Uważam, że za jakość trzeba zapłacić, niestety, acz zgadzam się też, że przedmioty wykonywane dziś są dużo gorszej jakości, bo obliczone na krotszy czas działania, niż te wykonane lat temu 15.

    Co do ubrań patrze na składy i na szczęście ubrania służą mi lata całe (np. Solar, Monnari, Simple), zdarza mi się też kupować w sieciówkach typu Reserved, Zara, czy Mango i wtedy nie mam złudzeń, ot ładna szmatka, ale niestety tylko szmatka..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dziś zgłębiałam temat skłądó ubrań i dowiedziałam się, że niestety skład to nie wszystko, bo ważna jest jeszcze sama technika otrzymywania włókna, jego jakość, rodzaj splotu, miejsce pozyskiwania itp. itd. I tak bawełna z lekką domieszką może być w użytkowaniu dużo gorsza niż np. 100% akrylu.
      Chyba trzeba kupować ubrania na wyczucie/dotyk, sama nie wiem;)

      Również wolę dopłacić za jakość wszelkich sprzętów, bo w 99% przypadków za ceną idzie jakość.

      Usuń
  8. Wpis zapisałam w zakładkach, oglądnę go jutro, dzięki! :-)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...