sobota, 22 grudnia 2012

O czym nie każdy wie...pH szamponu do włosów a efekty jego działania

    Szampon co do zasady ma włosy myć, oczyszczać z łoju, zanieczyszczeń czy środków do stylizacji. Dobrze, kiedy zamyka łuski włosów, nie wywołuje podrażnień i jakoś włosy odżywia, nadaje im blask, odbija od nasady.
Okazuje się, że dla osiągnięcia tych efektów nie liczy się sam skład chemiczny szamponów jako taki, ale też zachowanie właściwego, fizjologicznego pH skóry głowy. 

 *   *   *

     Najczęściej pH szamponów waha się w przedziale od 4,5 do 5,5 pH, ponieważ jest to optymalne pH zarówno dla skóry głowy, jak i włosów. Z czysto chemicznych względów, niższe niż to pH oznacza kwaśny odczyn szamponu, a w przypadku wyższego, mamy do czynienia z bardziej zasadowym produktem.  Nieodpowiednie pH prowadzić może nawet do wypadania włosów!

http://andaaz.pk


 I teraz jak to wygląda w praktyce:


Niskie pH szamponu do włosów:
  • poprzez zakwaszenie powoduje zamknięcie łuski włosa
  • włosy są gładkie
  • włosy są lśniące
  • włosy mniej się plączą
  • reguluje wydzielanie sebum
  • za niskie pH może jednak podrażniać skórę głowy, przesuszać ją


PH szamponu wyższe niż 5,5:
  • włos się rozpulchnia
  • jest 'pogrubiony'
  • następuje zwiększenie ogólnej objętości włosów 
  • dużo dokładniejsze oczyszczenie
  • lepiej usuwa pozostałości po krótkotrwałej koloryzacji włosów
  • zbyt zasadowe pH sprzyja utracie nawilżenia

*   *   *
    Jeśli pragniemy gruntownego oczyszczenia włosów raz na jakiś czas szamponem o wyższym pH (dobrze czyszczony włos z rozchylonymi łuskami genialnie wchłania wszelkie aplikowane później składniki odżywcze i regenerujące), koniecznie przy ostatnim płukaniu należy je zakwasić - dobrymi naturalnymi zakwaszaczami są sok z cytryny i płukanka octowa - domykają łuski zachowując składniki odżywcze wewnątrz włosa. Natomiast środkiem, który podnosi pH jest np. soda oczyszczona.


Dla przypomnienia z lekcji chemii;)

Skala pH

    Ja myję ostatnio włosy balsamem dla matek Babydream fur Mama, dziś dla poprawy efektu dodałam eksperymentalnie do niego małe 3 krople kwasu mlekowego, mam nadzieję, że będzie jeszcze lepiej działał;)


3 komentarze:

  1. Ja co myciu staram się robić płukanki zakwaszające :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Babydream fur Mama dla mnie się nie sprawdził. Strasznie oklapnięte włosy po nim miałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. no no no przyznam że bardzo pomocny post :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...