wtorek, 16 października 2012

Jak zażółcić, ocieplić podkład? Jak zmienić kolor (tonację) podkładu? Krok po kroku podkład idealny.

Podkład za różowy. Albo co gorsza - za różowy i za ciemny. Albo inna wariacja: podkład za ciemny i za beżowy. Co z tym fantem zrobić? Potrzeba chwilki czasu i pigmentu;) Za całe 5 zł przygotujemy sobie podkład idealnie dopasowujący się do naszej cery.

Dziś krok po kroku podkład ocieplimy, tj. z beżowego, różowego zmienimy na bardziej żółty, słoneczny i ciepły.
(W drugą stronę - jeśli podkład ma za ciepłe tony możemy go przybliżyć do tonacji chłodnych np. za pomocą mieszanki Color Blend Blue)

Jak rozjaśnić podkład? Jak zażółcić podkład?


Czego potrzebujemy? Lista:
  • mieszanka Color Blend Yellow (gotowa mieszanka)  ew. żółcień żelazowa (pigment matowy)
  • spieniacz do melka(mieszadełko, mini mikser) - OPCJONALNIE!

 I przybory:
  • mały talerzyk/podstawka (nasz domowy 'moździerz')
  • mały pędzelek z włosiem syntetycznym (nie wchłonie podkładu)

Pigmenty do nabycia za grosze w sklepie Kolorówka. Mieszadełko/spieniacz nie są niezbędne, bo podkład z pigmentem możemy pomieszać szpatułką, bagietką czy drewnianą końcówką pędzla!

*
 Krok 1:


Wysypujemy na spodek szczyptę (na czubku łyżeczki) Color Blend Yellow. Dodajemy kapkę naszego drogeryjnego za mało żółtego podkładu. Nie polecam wsypywania szczypty prosto do butelki z podkładem, bo się zrobią grudki możliwe do roztarcia dopiero na twarzy. Najlepiej rozetrzeć żółty pigment z odrobiną podkładu właśnie na spodku za pomocą pędzelka syntetycznego.


Krok 2:

Dokładnie rozcieramy tak, żeby masa była gładka, bez grudek. Nie przesadzajmy z ilością pigmentu,żeby podkład nam się nie rozwarstwił. Szczypta wystarczy i lepiej pigmentu dołożyć niż raz ciachnąć za dużo;)


Krok 3:

Za pomocą pędzelka, szpatułki, łyżeczki, czy co tam jest pod ręką przekładamy roztartą bazę z podkładem do buteleczki z naszym podkładem. Mieszamy szpatułką/końcówką pędzelka albo spieniaczem, tak jak ja to zrobiłam:






Gotowe!
Ostatecznie użyłam dwóch szczypt żółtej bazy kolorystycznej. Podkład subtelnie, ale zauważalnie się ocieplił, nie jest taki blady, a jasno-słoneczny:) Końcówka spieniacza miała za dużą średnicę, uczynny brat ją zmniejszył kombinerkami;)
 

Revlon Colorstay 150 Buff i jego ocieplony odpowiednik


W końcu brak pompki u Colorstaya okazał się być atutem;)


Póki co podkład nie jest dla mnie za ciemny, ale na pewno będę go rozjaśniać w taki sam sposób mieszanką Color Blend White, więc za jakiś czas odcinek pt. jak rozjaśnić podkład? ;)


Mam nadzieję, że instrukcja się przyda, zachęcam do eksperymentów, bo malutkim nakładem chęci i czasu możemy stworzyć kosmetyk na nas szyty;) I to wszystko za grosik;)






36 komentarzy:

  1. Ciekawy sposób. Ja szukam podkładu, który wpadałby w różowy odzień, ale nie mogę znaleźć odpowiedniego. Znaczy znalazłam, tylko że kosztuje 199zł(na głowę jeszcze nie upadłam, by wydać tyle kasy na 30ml fluid;))
    Ja na tej stronce nie widzę odpowiedniego pigmentu, chyba że się nie znam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są, są, trzeba spojrzeć w zakładkę 'Bazy kosmetyczne':)

      Usuń
  2. Ciekawy sposób, skusze się chyba na zestaw do rozjaśniania, to moja wieczna bolączka :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie, wszystko za ciemne:|

      Usuń
  3. ale super! nawet nie wiedziałam, że takie zmieniacze kolorów istnieją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do niedawna tez nie, ale natura szperacza mi pomogła w znalezisku;)

      Usuń
  4. Ja to penie będę rozbielać:) Dobrze wiedzieć, że można samemu sobie dostosować tonację:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, można, byle z umiarem, żeby się składniki nie pogryzły:)

      Usuń
  5. sposób ciekawy, ale u mnie to by się przydało coś na odwrót, by je trochę...ochłodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny sposób ! Powiedz mi kochana gdzie mogę dostać taki pigment ?:D Głównie musiałabym rozjaśnić podkład :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sklepie kolorówka.com na przykład:)

      Usuń
  7. Dobrze że wspomniałaś o rozjaśnianiu, bo często mam z tym problem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko super, tylko czy nie zmienia to jakości podkładu?
    Mi by się maksymalne rozjaśnianie przydało. Ale najjaśniejsze odcienie mają często tragicznie tępą konsystencję, więc trochę się boję z samodzielnymi eksperymentami z proszkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miss, to są tak niewielkie ilości, że nic się z podkładem nie dzieje. Konsystencja się zagęszcza, ale właściwie niezauważalnie, chociaż wiadomo, wszystko zależy od proporcji, ja myślę, że jeśli się da nie więcej niż 10% pigmentu ( u mnie pewnie było może ze 3%) to nic się nie stanie. Zawsze też można w pojemniczku 5ml rozrobić nieco i sprawdzić konsystencję.

      Usuń
    2. Dziękuję Ci za odpowiedź :* No racja, wiec chyba przetestuję.

      Usuń
  9. Dziękuję, za podsunięcie rozwiązania mojego problemu zbyt różowych lub neutralnych podkładów, gdy mnie od szczęścia potrzebne są w żółtych tonach :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę, cieszę się, że się przyda:)

      Usuń
  10. It looks like an interesting and nice blog, sad I don't understand anything:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you!
      You can always use Google Translate;)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawy i wartościowy post:) Chętnie pobawię się w rozjaśnianie i ochładzanie podkładów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że się przyda:)

      Usuń
  12. Niezły bajer, jak będę miała problem z kolorem to skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo to tani i efektywny sposób na rozjaśnienie za ciemnego podkładu:)

      Usuń
  13. mam zbyt pomarańczowy podkład, takie prawie marchewkowy, potrzebuje koloru CS buff który kolor blend powinnam kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ruby, spróbuj Color Blend White:) Ewentualnie nada się tlenek cynku albo dwutlenek tytanu (a są to dodatkowo filtry przeciwsłoneczne:)) Dodawaj po torszeńce, bo nawet jeśli w podkład w buteleczce będzie wciąż dość ciemny, to po roztarciu na skórze będzie rozjaśniony:)

      Usuń
  14. Witam, zależy mi głównie na zmienieniu tonacji podkład i zastanawiam sie czy ten proszek dodatkowo nie rozjasni mi podkładu ?

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...