niedziela, 8 lipca 2012

Domowa pasta cukrowa do depilacji. Jak zrobić? Sprawdzony przepis

Jak w temacie:)

Najtańszy możliwy sposób na gładką skórę na dłuuugi czas:) Praktycznie bezbolesny.



Pasta cukrowa przed wyrobieniem



Składniki na pastę cukrową do depilacji:




  • sok z połowy dużej cytryny
  • 1,5 szklanki cukru (zwykły)
  • 0,5 szklanki wody

Jak zrobić domową pastę cukrową:
Całość gotujemy na najmniejszym ogniu w rondelku co jakiś czas mieszając. Trudno oszacować, ile czasu potrzebujemy, ale szacuję że mniej niż pół godzinki. Całość gotujemy aż zacznie lekko gęstnieć i pienić się (miłe atrakcje zapachowe gratis!) oraz zmieniać kolor na pomarańczowo-brązowy.  Gotowe:)


 Jak stosować:

Zdejmujemy z ognia, można przelać do jakiejś mieseczki, bo ugotowałyśmy 4-5 porcji (następnym razem można pastę rozgrzać w mikrofali przed zastosowaniem). Studzimy.
Po wystudzeniu pasta powinna przypominać gęstością plastelinę. (Ważne: lepiej zrobić za rzadką
i chwilę potem podgotować niż wyczarować skałę nie do ruszenia). Trochę ugniatamy kawałki pasty w dłoniach, wyrabiamy ją, najlepiej do momentu aż masa pojaśnieje.
Wyrabiamy chwilę w dłoniach, żeby ulepić kulkę, którą rozsmarowujemy na kawałku tkaniny. Nakładamy taki pasek jakby pod włos, ale zrywamy po paru minutach z włosem. Można też rozsmarować odpowiednio grubszą warstwę pasty na łydce i zrywać bez użycia pasków tkaniny (bawełny), ale z paskami jest wygodniej.


Pasta cukrowa domowej roboty - w garnku

Wywar jest gotowy, kiedy jego kolor będzie wyglądał jak dość mocna herbata lub ciemny bursztyn.  

Jeżeli pasta cukrowa okaże się za gęsta, twarda jak skała:

 Można spróbować nalać na jej powierzchnię w garnku nieco ciepłej wody, postawić garnek na maleńkim ogniu. Kiedy całość się lekko rozpuści należy mieszać, aż całość się połączy.

Mam nadzieję, że komuś się przepis przyda:)





29 komentarzy:

  1. przydatne, pewnie kiedyś wypróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post! zastanawiałam się nad kupnem takiej pasty, a teraz zrobię ją sama, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi było szkoda pieniędzy na gotowca:) Poza tym większość z gotowców traci właściwości po krótkim czasie, to mnie zniechęciło.

      Usuń
  3. U mnie najczesciej podczas depilacji depilator idze w ruch, malo kiedy uzywam czegos innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się boję takich wynalazków...;)

      Usuń
  4. ja też używam depilatora:) boli ale jakoś wytrzymuję hehe:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w zeszlym roku byłam w salonie na depilacji pasta cukrowa - o ile z woskiem nie mam problemow, to z pasta cukrowa mialam - bolalo mnie jej samo nakladanie.Ale metoda domowa jest warta spróbowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jakaś niewprawiona pani kosmetyczka Ci się trafiła? Podobno to wosk dużo bardziej boli.

      Usuń
  6. Wypróbuję :) Całkiem niedawno szukałam przepisu i przymierzałam się do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zbieram się do pasty cukrowej już jakiś czas, nie wiem czemu tak długo mi to schodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście szybko się ją robi:)

      Usuń
  8. tak slyszalam juz o pascie cukrowej!!wszystkiego trzeba wyprobowac!dzieki za przepis pozdrawiam i zaprazam w wolnej chwili:*buziaki:*
    jamaima.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. połączenie ciepłej cytryny i cukru. No nie ma bata, zanim bym to sobie na cokolwiek nałożyła to bym to zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  10. nie próbowałam, ale jestem bardzo ciekawa :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba wypróbuję, mam depilator ale nie spełnia moich oczekiwań a pasta wyjdzie dużo taniej niż nowy depilator :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak pisze wyzej najlepiej paste rozprowadzic na bawelnianej szmatce i na noge przykleic a po paru minutach z wlosm pociagnac :)

    OdpowiedzUsuń
  13. CZY ZAMIAST CUKRU MOŻE BYĆ MIÓD??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, chodzi o to by cukier się zkarmelizował. łatwo sprawdzić kiedy jest gotowa, maczasz widelec i wkładasz pod zimną wodę, jeśli ma konsystencję twardawej plasteliny- to już

      Usuń
  14. przepis na paste cukrowa: 500 ml cukru, 60 ml wody, 60 ml soku z cytryny. Nalezy gotowac na wolnym ogniu, mieszajac czesto. Ja gotuje az masa bedzie miala bursztynowy kolor i temperatura 124 C lub 250F. wtedy wiem ze masa/ pasta jest gotowa. Kiedy jest jeszcz plynna jak miod mozna nakladac patyczkiem i paskami zrywac. jzeli zgestnieje ( chlodniejsza) mozna nakladac i zrywac reka. Pieewszy raz nie wyszlo bo nie mialam termometru i tak na oko, ale odkad kupilam termometr to zawsze wychodzi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle cukru i tak mało wody?! Im mniej wody tym mocniej trzeba pastę podgrzać żeby była płynna i wtedy można się poparzyć. Ja też używam pasty cukrowej jak płynnego wosku, ale robię z proporcji: 1 szklanka cukru, 0,5 szklanki wody i pół cytryny. Gotuję ok 15-20min na bardzo małym ogniu aż uzyska bursztynowy kolor, czyli krócej niż na pastę. Czy jest gotowa sprawdzam na brzegu zlewu. Robię kroplę i jeśli się rozpływa pod palcem to jeszcze trzeba gotować, a jeśli się odkleja od zlewu albo nie klei wcale to jest przegotowana i trzeba z powrotem dodać wody, musi się lekko ciągnąć wtedy jest ok. Nakładam linijką ;) a zrywam paskami ze starego prześcieradła.

      Usuń
  15. A jak jest z depilacją okolic intymnych taką pastą? Da radę ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym się bała takiego bólu i wybrała raczej krem do epilacji.

      Usuń
  16. Od razu widać, że autorka nie wypróbowała podanego przepisu. Ciekawe ile dziewczyn straciło kupę czasu i nerwów gotując zupę zamiast pasty cukrowej? W przepisie jest zdecydowanie za dużo wody. Wstyd autorko, wstyd...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Testerko, przepis wypróbowałam wielokrotnie, zdjęcia są mojego autorstwa i widać na nich, że pastę gotowałam. Woda ma to do siebie, że finalnie odparowuje. Nie dodawałabym tu przepisu, którego nie wypróbowałam, nie wróżę z fusów.

      Usuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...