wtorek, 22 maja 2012

Pielęgnacja cery przetłuszczającej się/mieszanej/tłustej cz. 1 - nawilżanie

Beztłuszczowy tonik nawilżający (lekkie serum, primer).  Koniec suchych skórek

Głównym problemem cer zmagających się z nadmiarem wydzielanego sebum jest nawilżanie. Z jednej strony chciałoby się pozbyć tłustego filmu, a z drugiej zachować optymalny poziom nawilżenia.

Jeżeli cera przetłuszczająca się jest jednocześnie przesuszona i tłusta - trzeba działać, bo jest to sygnał, że naskórek jest za słabo nawilżony, przesuszony i skóra uruchomiła naturalne mechanizmy obronne chroniące przed utratą wody- wydziela więcej sebum.


Chciałabym podzielić się  sprawdzonym przepisem na leciutki, beztłuszczowy nawilżacz, który z powodzeniem stosuję na noc i pod makijaż zamiast bazy nawilżającej.


źródło: http://skincareroutinetips.info/



Tonik jest leciutki, wchłania się szybko, nie pozostawia klejącego filmu, jest beztłuszczowy, więc nawilża i nie dopuszcza do produkcji  nadmiaru sebum. Odkąd go używam nie mam już problemu z suchymi skórkami, także tonik działa.


Beztłuszczowy tonik nawilżający - tonik do cery tłustej, przetłuszczającej się:

Przygotowanie 100ml to ok 5 minut:) Bez wagi czy szczegółowego odmierzania!


Składniki (opcjonalne można sobie pominąć):
  •  ok. 80 ml wody destylowanej
  •  7-8 kropli d-pantenolu
  •  płaska łyżeczka alantoiny
  •  3 krople NMF (opcjonalnie)
  •  płaska łyżeczka hydromanilu
  •  płaska łyżeczka żelu hialuronowego (ja daję odżywczy z Biochemii)
  •  kilka kropel jedwabiu hydrolizowanego (opcjonalnie)
  •  płaska łyżeczka gliceryny
Po kolei łączymy składniki, wstrząsamy. Odczyn pH powinien wynosić 5-6.
Gotowe:) Hydromanilu i żelu haluronowego można użyć wymiennie (żel hialuronowy na mnie nie działa, stąd hydromanil w składzie).



Jeśli danego dnia używam kwasu to na noc do tego toniku daję 2 krople oleju arganowego, z pestek malin czy z róży.

Beztłuszczowy tonik nawilżający do cery tłustej, mieszanej


Tonik pozostawia skórę miękką, uspokojoną, NIE ZATYKA PORÓW!
Nie gryzie się z makijażem. Reguluje wydzielanie sebum.

 Mój stały punkt codziennej pielęgnacji. Jeśli potrzebuję czegoś mocniejszego robię dodatkowo maseczkę z alg (tutaj).




Moja cera bardzo się po nim poprawiła, ustabilizowała. Dla mnie bomba, polecam serdecznie:)





5 komentarzy:

  1. Obserwuję, bo piszesz o sprawach ,które żywo mnie interesują:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawy przepis - na pewno kiedys wypróbuję :) póki co mam zapas micela, więc go wydenkuję, a potem naturalne zakupy i tonik będzie mój!
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie się kupuje wodę destylowaną?:) W aptekach szukam i nie ma na stronach z półproduktami również. Szukam właśnie czegoś takiego ten twój tonik:) Mam cerę tłustą skłonną do zapychania, a zarazem wrażliwą. Każdy drogeryjny krem mnie zapycha! Już czasami nie mam siły z tym walczyć:/
    Wszędzie czarne kropki i wielkie przetłuszczanie.... ehhh:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woda destylowana powinna być na stacjach benzynowych (nie mylić z demineralizowaną, która nie jest tak czysta), w marketach np. TESCO. W aptekach można kupić najczystszą - wodę do iniekcji :)

      Usuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...