poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Najprostszy na świecie tonik matujący

Świetny pod makijaż dla cery przetłuszczającej się. Działa jak baza matująca. Na pomysł wpadłam całkiem przypadkiem bawiąc się w małego chemika-eksperymentatora na własnej buzi (jak zawsze;)). Byłam bardzo zaskoczona jego skutecznością, zwłaszcza, ze występuje ona w parze z prostotą. Jestem bardzo zadowolona z efektu:) Przepis jest naprawdę prosty.








Potrzebne będą wyłącznie dwa składniki, które mieszamy tuż przez nałożeniem w zagłębieniu dłoni. Żadnych miarek, łyżeczek, zlewek, odmierzania.

1. Hydrolat  - (hydrosols) naturalne 'toniki', wody kwiatowe, powstają jako uboczny produkt pozyskiwania olejków eterycznych w procesie destylacji z parą wodną całych roślin lub ich części. Można powiedzieć, że są one' skin friendly', bo mają zbliżony do niej odczyn pH.


2. Niacynamid - (wit.B3), na skórę działa świetnie, bo łatwo przenika warstwę rogową, wzmaga elastyczność, faktycznie gasi zaczerwienienia skóry (raczej na naskórku niż np. naczyniowe),chroni skórę przed wolnymi rodnikami, regeneruje, ale co najważniejsze dla moich celów - zwęża znacznie ujścia gruczołów łojowych, ale nie przesusza.
 Rozpuszcza się w wodzie (a więc także w hydrolacie).





Jak zrobić tonik matujący:

W zagłębienie dłoni wlewamy kapkę dowolnego hydrolatu (ja używam różanego lub oczarowego). Dosypujemy szczyptę niacynamidu (ma postać miałkiego białego proszku),mieszamy, dodajemy go do momentu, kiedy przestaje się rozpuszczać. Stężenie powinno być spore. Jeśli damy za mało, to może nie zadziałać.Nie trzeba sprawdzać pH. Gotowe:)
Taki roztwór można nakładać palcami albo zanurzyć w nim wacik i równomiernie przetrzeć oczyszczoną skórę. Na twarzy powinna pozostać jasna poświata, pory widocznie się zwężą.


Pomijając dni, kiedy żar leje się z nieba wiadrami tonik sprawdza się bardzo dobrze:)
Komponenty można kupić bez trudu w sieci i nie są wcale drogie.

5 komentarzy:

  1. hej!
    widze że masz świetny blog! a Twoje recenzje i porady są bardzo przydatne:)
    może się poobserwujemy?
    pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    bllablaa@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Warto, bo działa skubaniec :D

      Usuń
  3. To ja też jestem chętna:)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...