poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Mały chemik - jak zrobić tonik z kwasem salicylowym?

Pomyślałam, że mojej paszczy przydałaby się jakaś odnowa biologiczna, po zimie jest szara, blada i nosi efekty kiepskiej diety i małej ilości ruchu.
Skłoniłam się ku kwasowi salicylowemu.

Jak podaje źródło (www.mazidla.com):

Kwas salicylowy jest zaliczany do grupy kwasów beta-hydroksylowych (BHA).
Zastosowanie kwasu salicylowego w stężeniu 1%-2% w preparatach kosmetycznych do użytku domowego, warunkują jego właściwości komedolityczne (przeciwzaskórnikowe), bakteriostatyczne, przeciwgrzybicze, przeciwzapalne i keratolityczne. Działa łagodniej (min. łagodniej złuszcza) w porównaniu do kwasów AHA. Podczas jego stosowania rzadziej pojawiają się efekty uboczne w postaci pieczenia, szczypania i nadmiernego złuszczania się skóry. Może więc być alternatywą dla osób, które nie tolerują kwasów AHA.
Dzięki temu iż wykazuje zdolności bakteriostatyczne oraz przenikania przez warstwę sebum i wnikania w głąb mieszków włosowo-łojowych, jest szczególnie polecany osobom z trądzikiem i nadmiernym wydzielaniem sebum (zapobiega powstawaniu zmian trądzikowych) oraz osobom z suchą skorą do stosowania na zanieczyszczającą się strefę T.  

 Nabyłam drogą internetową potrzebne składniki i zrobiłam tonik z kwasem salicylowym i mlekowym.
Mój tonik bazuje na przepisie Mazideł.

TONIK SALICYLOWY:
Co jest potrzebne?

tonik salicylowy

     W zlewce w 2ml spirytusu (95%) rozpuściłam 0,5g kw. salicylowego (temperatury pokojowe, trzeba potrząsnąć).Kwas salicylowy nie rozpuszcza się w wodzie, alkohol jest niestety konieczny. Dodałam 1,6 g kwasu mlekowego (w takiej ilości nawilża, zapewnia tonikowi kwaśne środowisko), a na koniec 16 ml wody destylowanej. Po wstrząśnięciu całości w zakorkowanej zlewce dodałam ok. 0,8g emulgatora Polysorbate 80 (jest stabilizatorem).
Mój tonik jest bez konserwantu, wytrzyma zatem ok 2 tyg. (dlatego też wyprodukowałam taką małą ilość).

Bywa, że w toniku pływają niżej pokazane farfocle-strzępki kwasu salicylowego. Nie szkodzi. Przed użyciem trzeba wstrząsnąć, nakładać wacikiem.
Tonik salicylowy  powinien lekko złuszczyć martwy naskórek, oczyścić pory.
Igiełki kwasu pod światło:





A całość w małej zlewce wygląda właśnie tak:


tonik z kwasem salicylowym

Mam nadzieję, że nie będę wyglądała jak łuszcząca się jaszczurka;)






2 komentarze:

  1. hmm jeśli to ma oczyścić skutecznie.. może czas się zdecydować. Do tej pory nie czytałam o tym toniku. Dzięki za informacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skuteczny jest skubaniec:) I tani w produkcji:)

      Usuń


Dziękuję Wam bardzo za każdy komentarz, jest mi niezmiernie miło, że do mnie zaglądacie! :)



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...